28 August 2014

Assalammualaikum! hehe da lame x update kan..

Allah Maha Besar, yang menganugerahkan segala kebaikan dan kebahagiaan yang tak terhingga dalam hidupku. Ketika aku diduga macam-macam dugaan , iman turun naik kekadang rasa berat sangat, namun aku sentiasa bersangka baik pada-Nya , Alhamdulillah..

Kini, ain terlalu bahagia disamping suami tercinta, keluarga yang sangat menyayangi aku, especially mak dan ayah, walau da kawin pun x pernah benarkan anak dia ni hidup susah, kuatnyala kasih sayang mak ngan ayah aku kan?? Dan keluarga mertua yang baik-baik..

Suami aku layan aku macam bapak aku, sume aku nak aku dapat dari sekecik-kecik benda, sampai yang besar-besar, kalau x mampu dia kate dia akan usahakan tapi setakat ni, mmg aku dapat x kire cepat atau lambat. Dia mmg imam aku bila solat magrib ngan isyak, sbb waktu tukami dapat bersama untuk berdoa, kerja-kerja rumah x pernah berkira, sume dia boleh buat! serius! sometimes aku rase dia lagi rajin dari aku!

Mak bapak aku Dari aku kecik sampai besar, tak pernah apa yang aku nak aku x dapat, dari umur 12 tahun aku da ada handphone, umur 19 aku da ade kereta, aku duk asrama makanan x pernah putus, tiap2 minggu mak akan kirim 1 atau 2 kotak makanan cakap je cadbury ? maggi? milo sume lengkap utk aku dan stok untuk kawan2 aku skali FREE!!hahah x caye tanya kawan2 asrama aku..

Masuk Matrik, orang lain xde laptop lagi , aku siap ada laptop+broadband ngan printer lagi.. broadband zaman tu harga broadband sume dalam RM799++ tau x??? tahun 2008 aku golongan org first ar haha mane ade org lain dapat aku je ade.. kat matrik selalu ade presentation pakai kertas mahjong tu, skali bapak aku bawak segulung kertas mahjong yang ada 100 keping tu hahah siap aku leh jual kat bilik lagi.. every week diorg dtg cam duk asrama.. balik?? walau duk melaka ne pernah aku balik naik bas okeyh!!

UUM x yah ckp la.. ngan kereta, segala, ckp je apa aku nak mmg confirm dapat..

Bila nak kawen! mak bapak aku leh terima Aidil yang waktu tu dia xde kerja n duit pun lagi.. siap aku leh wat kat dewan , ade org menari, kek 3 tingkat ade 2 bijik kek, candy buffet, photo booth, photographer siap ade prewedding picture lagi.. n gambar2 aku bapak aku siap tempahkan org buat lagi!

One week lepas kawen, Aidil dapat kerja, aku ikut dia gi KL . Rezeki kawen dia fresh graduate yang tak konvo lagi, dapat offer good title with salary almost RM3K . siap ada allowance lagi! sebab tu org tua2 ckp rezeki kawen murah ! aku plak pindah KL x smpai sminggu da dapat kerje gaji confirm la gi besar dari kat kerja sebagai Auditor kan, Account Exec tapi mak bapak aku Dah kawen mak still cam dulu hari2 call , ayah siap marah lagi aku kirim duit kat diorg malah bapak aku yang tanya duit aku cukup tak kat sane...Ya Allah besarnya kasih sayang mereka Ya Allah...

Allahhuakbar, mak ayah banyak sangat mak ngan ayah berkorban untuk anak mu ini! Maafkan aku mak, ayah, ampunkan lah segala perkara yang aku pernah sakitkan hti mak ngan ayah...terlalu banyak aku mengguriskan hati mu dan x terbalas segala apa yang kau berikan... Ya Allah kau perlihara lah mereka Ya Allah lindungila mereka Ya Allah..(tetiba syahdu nak call mak ngan ayah nanti sambung)

No comments:

Post a Comment